English
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403

معرفی گروه

معرفی گروه

معرفی رشتة برنامه ریزی توسعه جهانگردی و جایگاه آن در دانشگاه‌های برتر جهان

برنامه ریزی توسعه جهانگردی یکی از گرایش های مهم در بین گرایش های گردشگری است. امروزه توسعه گردشگری در گرو مدیریت و برنامه ریزی صحیح است، لذا تربیت نیروی متخصص در این حوزه، حائز اهمیت است. در گرایش برنامه ریزی توسعه گردشگری، هدف آشنایی دانشجویان با موضوعاتی همچون شناخت صنعت گردشگری، مبانی برنامه ریزی توسعه گردشگری، مدیریت سازمان های گردشگری، مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری، تحلیل رفتار جهانگردی و تعامل فرهنگی، ارزیابی طرح های توسعه گردشگری و موضوعاتی از این دست است. دانشجویان در این دوره 28 واحد درسی مصوب و 6 واحد پیش نیاز و نیز 4 واحد پایان نامه خواهند داشت.

معرفی گروه برنامه ریزی توسعه جهانگردی دانشگاه علم و فرهنگ

گروه برنامه ریزی توسعه جهانگردی دانشگاه علم وفرهنگ، از سال 1391 با هدف تربیت مختصصان در حوزه بازاریابی گردشگری بنا نهاده شد. در این دانشگاه، دانشجویان در مقطع کارشناسی  گردشگری با موضوعاتی همچون صنعت گردشگری، برنامه ریزی گردشگری، سیاست های گردشگری کشورها، سازمان­های گردشگری، تاریخ و جغرافیا، بازاریابی و تبلیغات، رفتار سازمانی، فن راهنمایی تور و دیگر موضوعات  آشنا می شوند و پس از کسب مدرک کارشناسی، آمادگی لازم برای حضوری موثر در بازار کار را دارا می شوند. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان مباحث تئوریک و زیربنایی در برنامه ریزی توسعه گردشگری را فرا می گیرند و در پایان دوره نیز پژوهشی را در قالب پایان نامه به انجام می رسانند.

همگام با پیشرفت های جهانی در رشته برنامه ریزی توسعه، مأموریت این گروه، تحول و ارتقای سطح آموزش و پژوهش برنامه ریزی گردشگری و تربیت نیروی متخصص، متعهد، کارآمد و متناسب با نیاز روز کشور است.